Начало Меню
Сподели с Facebook

Гергана Грънчарова: Навлизането в гейминг индустрията беше едно от най-добрите ми решения досега

Гергана Грънчарова и новото ѝ бизнес начинание – видео играта Third Omen събра близо 15 000 лева в Кикстартер за по-малко от 24 часа. Third Omen на независимото гейминг студио Incineration Productions беше избрана за “любим проект” в платформата за групово финансиране кикстартър. Целта е 47 000 долара.

Гергана Грънчарова е сериен предприемач. През 2016 година е номинирана за една от най-влиятелните жени в предприемаческата екосистема на България и отличена като един от успелите млади българи в класацията „30 под 30“ на Forbes Bulgaria. В края на 2017 година Гергана продава интелектуалната собственост на предишния си бизнес в чужбина и съосновава независимото гейминг студио Incineration Productions.

Гергана, ти си сериен предприемач. След LeadersPlay накъде?

Веднага след като завърших бакалавърската си степен, създадох първата си компания – LeadersPlay, в рамките на трите години от съществуването на компанията на българския пазар постигнахме изключително значими бизнес резултати, но с времето усещах, че правя всичко просто, „защото трябва да се свърши“. Развивах компанията, но не се чувствах щастлива в нея. Моят съдружник Юрий е запален геймър и с времето започна да ме провокира да разглеждам различни видео игри. Поетапно се запалих по някои жанрове и оттам започнах все по-често да се замислям за тази индустрия и да разглеждам пазара.

След като взех стратегическото решение да продам интелектуалната собственост на LeadersPlay, решението за навлизане в гейминг индустрията, дойде от само себе си. Смятам, че това беше едно от най-добрите ми решения към този момент.

В гейминг индустрията ми харесват няколко неща. Първо, високорискова е, обичам предизвикателствата и често ми е интересно докъде точно мога да стигна. Второ, разработката на видео игри, е изключително креативен процес. Креативността свързвам със свободата да сътвориш света на играта от нулата, без да се налага да си налагаш цензура.

Българска игра

Какво представлява играта „Третото знамение“?

Третото знамение (Third Omen) е фентъзи екшън приключенска видео игра, в която разказваме история, в която главната героиня трябва да премине през собственото си личностно унищожение с цел да възвиси духа си. Създадена от Вселената, като първообраз на човечеството, тя e поставена пред избора дали да отмъсти за злото, което са й причинили, в името на това третото знамение да не се превърне в реалност, или да загърби миналото и да започне отначало. Пишем историята на играта по начин, който силно да ангажира играчите и да ги накара да се замислят над случващото се в историята и истиността му. Караме ги да си задават въпроси от типа на: „Какво ще се случи, ако знаците са били разчетени погрешно и тепърва предстои да се сбъдне предсказанието?“. „А ако се окаже, че именно главната героиня е въплъщение на истинското зло?“.

Наблюденията ми са, че художественият стил на играта определено хваща окото, дори на хора, които не се интересуват от гейминг. Играчите имат възможността да се потопят в мрачен свят, наситен с неизвестност и ужасяващи същества. Редуват се плашещи, напрегнати, съдбоносни и завладяващи моменти. Няма човек от екипа ни, освен мен, който да не е израснал в света на видео игрите. Разработваме играта по начин, който дава пълен контрол на играча над случващото се по време на игра.

С екипа постигаме изключително високи резултати за кратък период от време.

Разкажи ми за екипа, с който работите? Какво постигнахте до момента и кой ви подкрепи?

Винаги съм мечтала да срещна и да работя с точно такива хора, каквито имаме в екипа си в момента. Единадесет човека сме, средната възраст на екипа ни е 27 години. Всички са изключително отдадени на визията на Incineration Productions и са истински професионалисти в работата си. Надявам се да продължим да работим още дълго време заедно, защото постигаме изключително високи резултати за кратък период от време.

Стартирахте crowdfunding кампания. Каква е целта ви?

В момента се радваме на изключително голям интерес към кикстартър кампанията ни. В рамките на два дни успяхме да съберем 15% от поставената от нас цел в размер на 47 000 долара. Имахме едва 10 седмици за разработката на първото ни демо. Искаме Third Omen да бъде игра, която си заслужава всяка минута, прекарана в нея. Предстои ни много работа, докато достигнем до този момент, но се надявам хората да оценят докъде сме стигнали и колко много сме успели да направим за този кратък период на разработка. Макар да очакваме най-много предварителни продажби на играта от САЩ, Полша, Германия и Франция, ми се иска българите да застанат зад нас и да ни подкрепят.

Кои са най-важните уроци, които научи досега като предприемач?

Като цяло смятам, че пътят на предприемача е изключително труден, но аз истински вярвам, че предприемачите са хората, които работят упорито и целенасочено и сбъдват промяната. Цената е наистина високa и уменията, които могат да те закрепят по пътя са: упоритостта, умението да измерваш резултати и умението да продаваш идеите си. Но каквото и да си говорим, колкото и добър предприемач да бъде един човек, ако няма способен и отдаден екип зад себе си, каузата е загубена.

Интервюто с Гергана Грънчарова взе Мая Цанева, автор в сп. „Амбиция“. декември 2018 г.

 

Хареса ли ти тази статия от списание "Амбиция"?

Целта ни е да те мотивираме и вдъхновим чрез интервюта на българи от цял свят.

Ако решиш да ни подрепиш финансово, ти предлагаме да купиш книгата ни "Вдъхновяващи истории на успели българи", където сме събрали петдесет от най-добрите ни събеседници.

Повече за книгата

Лого на списание