26 годишният фотограф Мариян Атанасов е родом от Силистра и от няколко години живее и работи в София, където е завършил специалност „Инженерен дизайн“. С фотография се занимава от около 5-6 години покрай приятели, като последните 2-3 години е по-активен в това начинание.
Много хора се оплакват от средата, в която живеят. Как намираш красивия кадър в кварталите на София? Не е лесно да се откриват спокойни и минималистични кадри в София. Центърът е много ангажиран и кичозен, затова доста често снимам в крайните точки на града, около индустриалните зони, където имам по – голяма възможност да се фокусирам над детайлите по фасадите на сградите, а и над самите сгради като архитектурно решение.
Всички от нас имаме граници, които не преминаваме. Какво никога не би снимал, въпреки че силно го желаеш? Военна фотография. Има един документален филм за Джеймс Нахтвей – War Photographer, който успя да ме вдъхнови да снимам репортажи и да отразявам събития от горещи точки по света. Но всъщност осъзнах, че не мога да снимам подобни кадри, тъй като не мога безучастно просто и само да отразявам моменти от житейската бруталност.
Коя е най-провокативната ти снимка и защо? Ами не мисля, че имам „най“ такава. В повечето неща, които снимам, винаги търся да има добър цветови контраст и обратното. Наблягам на ярко наситени цветове, които да накарат зрителя да почувства нещо, било то топлина, самота или радост.
Този кадър е просто чист късмет.
Виж повече снимки на Мариян Атанасов
Избери една твоя фотография и ни разкажи нейната (вълнуваща) история. Може би кадъра с възрастната жена до една червена фасада. Исках да направя един по-общ кадър на сградата и самата сянка, която падаше от една козирка, но докато си направя съответните настройки на апарата, видях една жена засилено да върви по тротоара с червен панталон и бяла риза на червени точки и в този момент просто врътнах скролера с режимите на ауто и направих 2-3 кадъра, като само един се оказа на фокус и то точно този, който най-много ми допадна като композиция. Този кадър е просто чист късмет.
Какво развитие наблюдаваш в съвременната фотография? Съвременната фотография е доста пъстра, доста прогресивна. Живеем в дигитална ера, където фотографията вече не е фотография, а по-скоро визуално изкуство, има много нови техники и методи, които се откриват или преоткриват за снимане. Доста се експериментира, защото все пак, ако искаш да бъдеш забелязан, трябва да си иноватор, да си различен в това, което правиш, за да се отличаваш от масата.
Научи повече за Мариян Атанасов във Facebook